Friday’s Oatmeal

The Aprés-chic

Friday’s Oatmeal

Pááááátek!
Poslední dva roky je pro mě pátek fakt tím nejoblíbenějším dnem v týdnu. 
Proč? Protože ty 4 předešlý většinou prožívám s klapkama na očích v tom tzv. „survival mode“, snažíc se jenom přežít každou minutu strávenou ve škole nebo plněním povinností, který jsou s ní spojený.  Myslim si, že v tomhle se se mnou dokáže ztotožnit každej, kdo je stejně jako já nucený trávit 5 dní v týdnu něčím, co ho nebaví – ať už je to práce, škola nebo i vztah.
 Snažím se sice zůstat pozitivní a na každym dnu hledat něco zábavnýho a fajn, na co bych se mohla těšit, ale přiznejme si – jakmile se ve čtvrtek přehoupne ručička z 00:00 na 00:01, bouchám ve snech imaginární šáňoMöeta, ofc – a ráno se mi hned líp vstává.
 Zároveň, mám pátky asi ten nejlepší rozvrh – máme totiž doslova jenom 2 hodiny a asi mi fakt dáte za pravdu, že neni hezčí pocit, než končit školu v 9:30, haha.
Po odkývání 50 minut španělšiny, sí sí, a dalších 50 minutách řešení integrálů v matice, jsem přišla domu a udělala si tu nejlepšejší snídani –  ovesnou kaši s banánem a oříškovým máslem. Je to pro mě ten nejlepší způsob, jak začít den. Takový můj rituál. Miluju si sednout, pustit si nějaký podcast nebo video na YouTube a jídlo si v klidu vychutnat. 
Rozhodla jsem se proto, že bych s váma mohla tady dneska sdílet můj nejoblíbenější způsob, jak si tohle slaďoučký – ale zdravý! – #nebevpuse připravuju. 

I  N G R E D I E N T S 

– cca 50g vloček (tyhle jsem použila já)
– 1 celý banán
– rostlinné mléko + horká voda
– chia a rozdrcená lněná semínka
– skořice
 – oříškové máslo (já použila toto)

O P T I O N A L

– sirup na polití: javorový, agávový, datlový, zero calories (já použila tento)
– borůvky, jahody, maliny na ozdobu
Ovesná kaše je vážně, vážně jednoduchá, ale přesto mi trvalo fakt dlouho, než jsem přišla
  na způsob přípravy, díky kterýmu mi chutná nejvíc!
To znamená neni moc řídká ani moc tuhá, ale přesně tak akorát krémová a správně ochucená.

S T E P S

1) Do kastrůlku naliju teplou vodu a trochu rostlinného mléka ( nejradši mám kešu nebo mandlové ), nechám to společně promíchat a ohřát. Čím víc mléka, tím víc bude kaše krémová. Množství odhaduju od oka – mělo by ho být tak akorát, aby byly vločky těsně namočené a nevyčuhovaly – if you know what I mean. 
2) Cca po 1-2 min přisypu vločky smíchané se semínky a vařím na mírném plamenu 3 – 4 min. Doporučuju teplotu stáhnout na co nejmíň a vařit o něco déle, protože jsou pak vločky měkčí a kaše krémovější. 
3) Zhruba 1-2 min předtím, než je kaše hotová přisypu 1/2 banánu a nechám ho s kaší vařit. Můžete ho rozmačkat, ale já mám ráda ty „cucky„. Pokud vám přijde, že je kaše příliš hustá, nařeďte jí vodou nebo mlékem. Míchejte, ochuťte skořicí a nechte banán zkaramelizovat – kaše je pak úžasně slaďoučká i bez přidaného cukru. 
Jestli nemáte rádi banán – zkuste 1 nebo 2 datle!
4) Kaši ozdobím druhou polovinou banánu, borůvkama a ořechovým máslem. A jestli máte opravdu rádi sladké jako já, můžete použít nějaký javorový nebo třeba zero calories syrup.
Tohle ořechové máslo od Nutspread je momentálně moje nejoblíbenější! S nejčistějším svědomím vám můžu slíbit, že si ho nejspíš zamilujete ještě víc než nutellu.
Jo, to jako fakt. 

Ráno je pro mě část dne, která určuje celý jeho další průběh
Proto tyhle pomalý začátky, s teplou kaší a espressem v ruce naprosto zbožňuju a snažím se je mít co nejčastěji.

Jaká je vaše nejoblíbenější snídaně? A taky – poraďte mi prosím nějaký famózní ořechový máslo, co prostě musím vyzkoušet! 😀 
I když, upřímně si myslim, že tenhle Vanilkový rohlíček už málo co trumfne…
S láskou, V.

No Responses

  1. Simone napsal:

    Ahoj:) na raňajky mam najradšej kašu! A arasidove maslo mám veľmi rada od slovenskej značky Pure nut a obsahuje iba 100% arašídy (a sú aj jeho rôzne príchute).
    Inak co sa článku týka, neviem ci som možno jediná, ale akosi mi vadí, že niektoré slová sú vyznačené hrubým, vadí mi to pri čítaní 😀 ale možno som len jediná 😀 prajem pekný zvyšok dňa 🙂

  2. Après-chic napsal:

    Ahojky, moc ti děkuju za tip – na to máslo musim juknout! A k tomu písmu – opravdu? :O To jsem moc ráda, žes mi dala vědět, já to dělám právě z přesně opačnýho důvodu! 😀 Tak to zkusím omezit a dej příště vědět, jestli je to lepší! ❤️

  3. Danik napsal:

    Ahoj Vali, super článok.❤️Ja tiež zbožňujem ovsené kaše a za mňa najlepšie masielko určite od značky r3ptile sweet coconuts & almonds!

  4. Après-chic napsal:

    Moc ti děkuju! <3 ňááám, to zní božsky, to musím vyzkoušet<3

  5. Helen napsal:

    Ahoj Val ❤️ Ja rovnako milujem kašu na raňajky, asi tak rok a pol to boli moje jediné možné raňajky, samozrejme som obmieňala ovocie podľa sezóny ☺️ Čo sa týka toho masla, rovnako odporúčam niektoré od Pure Nuts – ja mám rada arašidové s kokosom alebo mandľové s kokosom (aj keď toto mandľové je už trošku drahšie) a rada by som ti dala do pozornosti aj našu slovenskú Slowlandiu – hlavne ich Slowtellu (čo je omnoho zdravšia a chutnejšia vezria nutelly), vyskúšaj ☺️ Inak super článok, fakt veľmi dobre píšeš, pokračuj v tom! ☺️ Prajem Ti krásny víkend ☺️

Napsat komentář

Connect with:



Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..